متغیر وابسته: رضایت بیمه گذاران
تحلیل توصیفی:
با توجه به آنکه مقدار احتمال (عدد معنی داری)، بین متغیر سهولت استفاده و رضایتمندی بیمه گذاران، کوچکتر از ۵% می باشد، پس بین سهولت استفاده و رضایتمندی بیمه گذاران از نظر آماری رابطه معنی داری وجود دارد. اینکه نوع رابطه بین این دو متغیر مستقیم یا عکس می باشد، بستگی به مثبت یا منفی بودن ضریب همبستگی دارد که به دلیل مثبت بودن آن می توان نتیجه گرفت که با اطمینان بالای ۹۵% فرض H1 مورد تأیید قرار گرفته و رابطۀ مستقیمی بین سهولت استفاده و رضایتمندی بیمه گذاران شرکت بیمه ایران وجود دارد. و این یعنی اینکه احتمالاً با افزایش سهولت استفاده در فروش الکترونیکی، میزان رضایتمندی بیمه گذاران شرکت بیمه ایران نیز افزایش می یابد. بنابراین بین سهولت استفاده و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطۀ مستقیم و مثبتی وجود دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۶-۱-۱-۴ آزمون فرضیه سوم تحقیق
بین کیفیت اطلاعاتی سیستم و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود دارد.
:H0 بین کیفیت اطلاعاتی سیستم و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود ندارد.
:H1 بین کیفیت اطلاعاتی سیستم و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود دارد.
این فرضیه به صورت زیر در قالب فرضیۀ آماری تعریف می شود:
که در آن بیانگر ضریب همبستگی بین دو متغیر کیفیت اطلاعاتی سیستم و رضایتمندی بیمه گذاران می باشد. چنانچه فرض صفر رد شود، فرضیه تحقیق تأیید می شود.
H0: 0
H1: 0
جدول ۴-۹: نتایج آزمون فرضیۀ سوم
آزمون همبستگی پیرسون
عامل
شاخص آماری همبستگی پیرسون
عدد معنی داری
تعداد
نتیجه آزمون
فرضیه سوم (کیفیت اطلاعاتی سیستم)
۶۴۴/۰+
۰۰۰/۰
۲۲۶
وجود ارتباط معناداری
متغیر وابسته: رضایت بیمه گذاران
تحلیل توصیفی:
با توجه به آنکه مقدار احتمال (عدد معنی داری)، بین متغیر کیفیت اطلاعاتی سیستم و رضایتمندی بیمه گذاران، کوچکتر از ۵% می باشد، پس بین کیفیت اطلاعاتی سیستم و رضایتمندی بیمه گذاران از نظر آماری رابطه معنی داری وجود دارد. اینکه نوع رابطه بین این دو متغیر مستقیم یا عکس می باشد، بستگی به مثبت یا منفی بودن ضریب همبستگی دارد که به دلیل مثبت بودن آن می توان نتیجه گرفت که با اطمینان بالای ۹۵% فرض H1 مورد تأیید قرار گرفته و رابطۀ مستقیمی بین کیفیت اطلاعاتی سیستم و رضایتمندی بیمه گذاران شرکت بیمه ایران وجود دارد. و این یعنی اینکه احتمالاً با افزایش کیفیت اطلاعاتی سیستم در فروش الکترونیکی، رضایتمندی بیمه گذاران شرکت بیمه ایران نیز افزایش می یابد. بنابراین بین کیفیت اطلاعاتی سیستم و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطۀ مستقیم و مثبتی وجود دارد.
۴-۶-۱-۱-۵ آزمون فرضیه چهارم تحقیق
بین زمان واکنش و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود دارد.
:H0 بین زمان واکنش و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود ندارد.
:H1 بین زمان واکنش و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود دارد.
این فرضیه به صورت زیر در قالب فرضیۀ آماری تعریف می شود:
که در آن بیانگر ضریب همبستگی بین دو متغیر زمان واکنش و رضایتمندی بیمه گذاران می باشد. چنانچه فرض صفر رد شود، فرضیه تحقیق تأیید می شود.
H0: 0
H1: 0
جدول ۴-۱۰: نتایج آزمون فرضیۀ چهارم
آزمون همبستگی پیرسون