در این راستا هدفهای فرعی زیر دنبال میشود.
-
- بررسی مدل مفهومی نظری رضایتمندی مشتریان صنعتی در صنعت فولادسازی
-
- استخراج و تعیین میزان اهمیت هر یک از شاخصهای مدل
-
-
-
- استفاده شاخصهای به دست آمده در روش امتیازی متوازن ( منظر مشتریان) برای اندازهگیری عملکرد شرکت و همچنین تهیه استراتژی کلان شرکت .
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
-
-
قابل ذکر است اساس مدل مفهومی این پژوهش و شاخص های مربوطه بر اساس مدل INDSAT می باشد پس از ارائه مدل و بحث و بررسی بین نخبگان صنعت فولاد شاخص ها بومی شده و بومی مورد نظر به آن اضافه شده است .
۱-۴ سؤالات
-
- آیا ویژگیهای محصول بر رضایت مشتریان صنعتی اثر دارد؟
-
- آیا نیروی فروش بر رضایت مشتریان صنعتی اثر دارد؟
-
- آیا اطلاعات مربوط به محصول بر رضایت مشتریان صنعتی اثر دارد؟
-
- آیا نحوه اخذ سفارش بر رضایت مشتریان صنعتی اثر دارد؟
-
- خدمات فنی بر رضایت مشتریان صنعتی اثر دارد؟
-
- آیا تعامل با کارکنان داخلی بر رضایت مشتریان صنعتی اثر دارد؟
-
- آیا رسیدگی به شکایات بر رضایت مشتریان صنعتی اثر دارد؟
-
- آیا قیمت بر رضایت مشتریان صنعتی اثر دارد؟
-
- آیا تداوم رابطه بر رضایت مشتریان صنعتی اثر دارد.؟
۱-۵ فرضیات :
بر اساس مطلب و تحقیقات گذشته فرضیههای زیر را میتوان ارائه نمود:
-
- ویژگیهای محصول بر رضایت مشتریان صنعتی اثر معنادار دارد.
-
- نیروی فروش بر رضایت مشتریان صنعتی اثر معنادار دارد.
-
- اطلاعات مربوط به محصول بر رضایت مشتریان صنعتی اثر معنادار دارد
-
- نحوه اخذ سفارش بر رضایت مشتریان صنعتی اثر معنادار دارد
-
- خدمات فنی بر رضایت مشتریان صنعتی اثر معنادار دارد
-
- تعامل با کارکنان داخلی بر رضایت مشتریان صنعتی اثر معنادار دارد
-
- رسیدگی به شکایات بر رضایت مشتریان صنعتی اثر معنادار دارد
-
- قیمت بر رضایت مشتریان صنعتی اثر معنادار دارد
-
- تداوم رابطه بر رضایت مشتریان صنعتی اثر معنادار دارد.
متغیرهای پژوهش که در مطالعات قبلی و نظر خبرگان صنعت فولاد در حوزه رضایتمندی مشتری حمایتشدهاند به صورت شماتیک به تصویر کشیده شدهاند لازم به توضیح است که مدل مفهومی فوق بر اساس مدل رضایتمندی مشتری صنعتی (INDSAT ) تهیه شده است و با همکاری خبرگان صنعت فولاد ÷س از بررسی به صورت بومی در آمده است. شکل ۱-۱ مدل پیشنهادی جهت اندازهگیری رضایت مشتریان صنعتی ( مدل INSAT بومی شده توسط نخبگان صنعت فولاد.)
۱-۶ روش انجام تحقیق
روش انجام این تحقیق از نوع کتابخانهای و میدانی است. اطلاعات مرتبط با مفاهیم و نظریههای تحقیق ،از بررسیهای کتابخانهای و مطالعات متون فارسی و انگلیسی موجود در این زمینه تأمین خواهد گردید.و برای گردآوری اطلاعات در روش میدانی از پرسشنامه استفاده خواهد شد.که پس از توزیع بین مشتریان شرکت مربوطه فراهم خواهد شد.
۱-۷ روش تجزیه و تحلیل
با توجه به اینکه در مرحله اول تحقیق هدف ارائه مدلی برای سنجش رضایتمندی مشتریان صنعتی میباشد. با توجه به وجود مدل های متفاوت و با ادبیات خاص در این زمینه ، با بهره گرفتن از تحلیل محتوا نسبت طراحی مدل اقدام خواهد شد.به این صورت که با مطالعه ادبیات موضوع و بررسی مدل های ارائهشده و نظر خبرگان در شرکت مربوطه به تهیه شاخصهای رضایتمندی مشتری صنعتی استخراج میشود. سپس به وسیله روش تحلیل عاملی تأییدی جهت تأیید طرح مدل و تعیین برازش آن اقدام خواهد شد.
۱-۸ قلمرو تحقیق
۱-۸-۱ الف ) قلمرو موضوعی پژوهش :
موضوع تحقیق در حیطه بازاریابی صنعتی میباشد که به موضوع : ارزیابی شاخصهای بومی رضایتمندی مشتری در یک شرکت فولادی بر اساس روش امتیازی متوازن
۱-۸-۲ ب) قلمرو مکانی پژوهش :
تحقیق در یک شرکت تولید فولاد انجام میگیرد.
۱-۸-۳ ج) قلمرو زمانی پژوهش :
از نظر زمانی قلمرو تحقیق از مهر ۹۲ طبق برنامه زمانبندی ارائهشده میباشد.
۱-۹ خلاصه فصل: