ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی با موضوعارائه مدل مطلوب توسعه زیر ...
۵-۵-۲ چالش های اقتصاد
-
-
-
- صادرات بی رویه دام وپوست گوسفند به کشورهای خارجی و عدم استفاده از ارزش افزوده،
-
- صرفه کم اقتصادی پرورش دام به دلیل بالا بودن هزینه پرورش،
-
- عدم توجه به دامداری صنعتی توسعه آن،
-
- کمبود نقدینگی نزد دامداران،
-
- شرایط سخت استفاده کارخانه داران از اعتبارت و تسهیلات بانکی،
-
- عدم توان رقابت اقتصادی تولید پوست با محصولات اصلی دام از جمله گوشت و شیر و در نتیجه بی توجهی دامداران به پوست،
-
- عدم تعادل قیمت وعدم تناسب بین افزایش قیمت تولیدات دامی،
-
-
-
- عدم اختصاص یارانه مناسب به تولید کننده برای حفظ سطح تولید یا افزایش آن،
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
-
-
-
- مشکلات انبارداری و نگهداری پوست تولیدی،
-
- عدم بازاریابی و قیمت گذاری مناسب پوست،
-
- قیمت بالای ماشین آلات و وارداتی بودن آنها،
-
- عدم دسترسی به لوازم یدکی و خدمات پس از فروش مربوط به ماشین های عمل آوری پوست،
-
- عدم بکارگیری ظرفیتهای کشور برای تولید مواد شیمیایی و تجهیزاتی مورد نیاز کارخانجات پوست،
-
- قدیمی بودن تجهیزات و فناوری مورد استفاده در صنایع دامداری، کشتارگاه ها، چرم سازی،
-
- عدم بکارگیری روش های مناسب کشتار دام، پوست کنی و انبار داری،
-
- عدم استفاده از ظرفیتهای موجود کارخانه های تولید چرم.
-
-
۶-۵-۲ مسائل تجاری
-
- نبود مرکز اطلاعات بازاریابی و قیمت گذاری به روز پوست و چرم(بورس پوست وچرم)،
-
- عدم تعادل بین قیمت پوست و چرم جهانی با داخلی،
-
- عدم تمایل به سرمایه گذاری خارجی به دلیل عدم ثبات اقتصادی،
-
- وجود واسطه های غیر ضرور و دلال محور بودن بازاریابی و اقتصاد پوست و چرم،
-
- عرضه نامناسب پوست که منجر به تولید نامرغوب چرم می شود.
۷-۵-۲ مسائل ترویجی
-
- عدم وجود ارتباط پیوسته بین تحقیق، ترویج، اجرا و بهره بردار،
-
- عدم مشارکت فعال درترویج، اجرا و بهره بردار در تحقیق،
-
- نامناسب بودن ارائه و انتشار گزارش فنی و ترویجی،
-
- عدم کفایت نیروی انسانی متخصص انتقال یافته ها،
-
- عدم توانایی و مهارت کافی در انتقال یافته ها به بهره برداران توسط محققین،
-
- عدم بهره گیری از روش های پیشرفته اطلاع رسانی مانند ارتباطات جمعی و اینترنت،
-
- نبود یا کمبود فیلم های مستند در تبلیغ و آگاهی در بهینه سازی تولید و مصرف.
۸-۵-۲ مسائل تحقیقاتی