*
*
هویت برند
*
*
*
۱-۷ قلمرو پژوهش:
۱-۷-۱ قلمرو موضوعی
قلمرو موضوعی این پژوهش، بررسی تأثیر شایستگیهای مدیریت زنجیره تأمین کارآفرینانه بر استراتژی های بازاریابی و هویت برند میباشد.
۱-۷-۲ قلمرو زمانی انجام پژوهش
از نظر زمانی، دوره زمانی در این پژوهش سال ۱۳۹۴ میباشد.
۱-۷-۳ قلمرو مکانی پژوهش
از لحاظ قلمرو مکانی، این پژوهش در شرکتهای تولید کننده مواد غذایی شهر کرمانشاه انجام میگیرد.
۱-۸ تعریف متغیرها:
۱-۸-۱ تعاریف مفهومی:
۱- مدیریت زنجیره تأمین کارآفرینانه:
زنجیره تأمین کارآفرینانه به عنوان قابلیتی بی نظیر جهت شناسایی و پیگیری فرصت های کسب و کار که رشد و موفقیت را تضین می کنند، تعریف می شود(چین و دیگران، ۲۰۱۳).
۲- گرایش به نوآوری:
تمایل به بکارگیری ایدههای نوین ناشی از خلاقیت است. در واقع به پیاده ساختن ایدهی ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت تازه ارائه شود، گرایش به نوآوری گویند(مقدمی، ۱۳۸۸)
۳- ریسک پذیری:
ریسک پذیری به معنای خطر، احتمال خطر و ضرر یا اقدام به کاری که نتیجه آن معلوم نباشد و احتمال خطر در آن باشد تعریف شده است(علم بیگی و دیگران، ۱۳۸۸).
۴- گرایش فعالانه:
گرایش فعالانه به قابلیتی تعریف می شود که شرکت برای خلق نوآوری در بازار پیش از رقبا عمل می کند و سرعت عمل دارد(بندریان، ۱۳۸۹).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۵- سرمایه ارتباطی:
سرمایه ارتباطی به معنی مهارت در تسهیم اطلاعات بین اعضای زنجیره تأمین تعریف می شود(دهقان، ۱۳۹۱).
۶- قابلیت هماهنگی:
هماهنگی، مجموعهای از ساز و کارهای ساختاری و انسانی است که برایمرتبط کردن مؤثر اجزای هر نظام، برای تسهیل در کسب اهدافطراحی میشود(کارناوال[۱۱]، ۲۰۰۹).
۷- استراتژی بازاریابی:
استراتژی بازاریابی یک مجموعه یکپارچه از گزینش ها است در رابطه با اینکه در بلند مدت ما چگونه ایجاد ارزش کنیم و آن را مغتنم بشماریم(برتون[۱۲]، ۲۰۰۹).
۸- هویت برند:
هویت برند در واقع جوهر اصلی هر برند است. هر شرکت با تعریف هویت برند خود این پیام را به شرکای تجاری، مشتریان و کارکنان سازمان خود میدهد که ما چگونه سازمانی و با چه اهدافی هستیم. به بیان دیگر شرکت با تعریف این هویت تصویر ذهنی مطلوب خود را برای شکل گیری در ذهن مشتری در آینده ترسیم مینماید. هویت بخشی به هر برند فرآیندی است که مستلزم تعریف این هویت، عینیت بخشیدن به آن در نمادها و لوگوهای تجاری سازمان (رنگ، فرم و …) و نیز پایش دائم کلیه فعالیتهای عملیاتی و تبلیغاتی سازمان برای همسو بودن با آن هویت است(بهات و دیگران[۱۳]، ۲۰۱۲).