فرضیه چهارم:
درس عملیات کشاورزی برای دانشجویان رشته کشاورزی در دانشگاه آزاد اثربخش بوده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فرضیه پنجم:
بین علاقه دانشجویان به رشته و اثربخشی درس عملیات رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه ششم:
بین سن، معدل دیپلم، معدل دانشگاه، تعداد واحد گذرانده با اثربخشی درس عملیات کشاورزی رابطه معنادار وجود دارد.
فرضیه هفتم:
بین دیدگاه پاسخگویان در باره اثربخشی درس عملیات کشاورزی بر حسب جنسیت تفاوت های معنی داری وجود دارد.
فرضیه هشتم:
بین دیدگاه پاسخگویان در باره اثربخشی درس عملیات کشاورزی بر حسب علاقه به کشاورزی تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه نهم:
بین دیدگاه پاسخگویان در باره اثربخشی درس عملیات کشاورزی بر حسب محل سکونت تفاوت معنی دار وجود دارد.
فرضیه دهم:
بین دیدگاه پاسخگویان در باره اثربخشی درس عملیات بر حسب بومی و غیربومی بودن تفاوت های معنی دار وجود دارد.
فرضیه یازدهم:
بین دیدگاه پاسخگویان در باره اثربخشی درس عملیات بر حسب سابقه کار کشاورزی قبل دانشگاه تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه دوازدهم:
بین دیدگاه پاسخگویان در باره اثربخشی درس عملیات بر حسب اشتغال به کشاورزی در کنار تحصیل تفاوت معنی دار وجود دارد.
فرضیه سیزدهم
بین دیدگاه پاسخگویان در باره اثربخشی درس عملیات بر حسب سن آنها تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه چهاردهم:
بین دیدگاه پاسخگویان در باره اثربخشی درس عملیات بر حسب نوع رشته تحصیلی دبیرستان تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه پانزدهم:
بین دیدگاه پاسخگویان در باره اثربخشی درس عملیات بر حسب نوع رشته تحصیلی دانشگاه تفاوت معنی داری وجود دارد.
فصل چهارم
یافته های پژوهش
۴-۱-مقدمه
پس از بیان اهداف و سؤالات پژوهش (فصل اول)، مرور مبانی نظریه و پیشینه پژوهش (فصل دوم) و بیان روش پژوهش (فصل سوم)، اکنون در این فصل یافتههای پژوهش، به صورت توصیفی و تحلیلی ارائه شده است. این فصل شامل دو بخش میباشد. در بخش اول، اطلاعات توصیفی متغیرهای جمعیتشناختی به صورت جداول و نمودارهای توزیع فراوانی ارائه شده است. در بخش دوم نیز یافتههای مربوط به سؤالات پژوهش ارائه گردیده است. بهطور واضحتر در این فصل ابتدا توزیع فراوانی افراد نمونه بر حسب متغیرهای جنسیت، سن، محل سکونت ، بومی و غیر بومی بودن، رشته تحصیلی دبیرستان ، اولویت انتخاب رشته کشاورزی در کنکور ، معدل دیپلم ، معدل کارشناسی، تعداد واحد گذرانده ، محل تولد ، گرایش تحصیلی دانشگاهی، نوع دانشگاه ، شغل پدر، شغل مادر ، سابقه کار کشاورزی واشتغال به کار کشاورزی در کنار تحصیل به صورت جدول و نمودار ارائه شده و در بخش آمار استنباطی نیز، یافتههای مربوط به سؤالات پژوهشی ارائه و مورد بررسی قرار گرفته است.
بخش اول: ارائه یافتههای توصیفی
۴-۲- توزیع فراوانی افراد نمونه بر حسب متغیرهای جمعیتشناختی
به منظور ارائه دیدگاهی مناسب در مورد ویژگیهای افراد مورد مطالعه، در این قسمت توزیع فراوانی افراد نمونه بر حسب برخی متغیرهای جمعیتشناختی ارائه گردیده است. همچنین به منظور مقایسه بهتر چگونگی توزیع افراد مورد مطالعه، علاوه بر بیان تعداد افراد بر حسب متغیرهای جمعیتشناختی، این ارقام به صورت درصدی نیز بیان شده است. نهایتاً نمودارهای مربوط به توزیع افراد نیز در زیر جدول مربوط به آن آمده است تا از این طریق دیدگاه کلی و مقایسه قابل فهمتری را به تصویر بکشد.
۴-۲-۱-توزیع فروانی افراد نمونه بر حسب جنسیت
جدول ۴-۱: توزیع فروانی افراد نمونه بر حسب جنسیت