معادله رگرسیونی را میتوان با بهره گرفتن از ستون ضرایب برای رفتار مصرف کنندگان به شرح زیر نوشت:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
بر اساس جدول (۴-۱۶) ضریب برند محیط زیستی مثبت و در سطح ۹۹ درصد معنیدار میباشد در نتیجه ارتباط مستقیم و مثبت دارند. بر اساس نتایج بدست آمده ضریب تعیین برای متغیر وابسته رفتار مصرف کنندگان برابر با ۴۱۰/۰ میباشد و این مقدار نشان میدهد که ۴۱ درصد تغییرات رفتار مصرف کنندگان به وسیله تغییرات برند محیط زیستی توضیح داده میشود. با توجه به اینکه مقدار آماره دوربین واتسون در فاصله استاندارد ۵/۱ تا ۵/۲ قرار دارد، در نتیجه میتوان استقلال باقیماندهها را نتیجه گرفت. با توجه به جدول فوق سطح معنیداری محاسبه شده برای این آماره F برابر ۰۰۰/۰ بوده و نشان از معنیدار بودن رگرسیون در سطح ۹۹% دارد. با توجه به شاخصهایی که عنوان شد مدل از کفایت لازم برخوردار است. همچنین میزان تأثیر برند محیط زیستی بر رفتار مصرف کنندگان با توجه به ضریب بتا برابر با ۵۳۳/۰ می باشد.
نتایج فرضیات فرعی پژوهش بطور خلاصه در جدول زیر نشان داده شده است:
جدول (۴-۱۷) : نتایج بررسی فرضیات فرعی پژوهش
تبلیغ محیط زیستی
برچسب محیط زیستی
برند محیط زیستی
رفتار مصرف کنندگان
ضریب همبستگی
.۵۹۶**
.۶۷۰**
.۶۴۰**
سطح معنی داری
.۰۰۰
.۰۰۰
.۰۰۰
N
۳۳۱
۳۳۱
۳۳۱
نتیجه فرضیه
تأیید فرض H1
تأیید فرض H1
تأیید فرض H1
**. Correlation is significant at the 0.01 level (2-tailed).
نتایج حاصل از جدول (۴-۱۷) نشان میدهد در سطح اطمینان ۹۹ درصد کلیه فرضیه های فرعی پژوهش مبتنی بر ارتباط مستقیم بین ابعاد ابزارهای بازاریابی سبز و رفتار مصرف کنندگان پذیرفته میشود. بدین صورت که با افزایش ابزارهای بازاریابی سبز و ابعاد آن رفتار مصرف کنندگان تقویت و با کاهش ابزارهای بازاریابی سبز و ابعاد آن، رفتار مصرف کنندگان تعدیل مییابد.
۴-۲-۲-۴-برازش مدل رگرسیونی
لذا جهت بررسی و ارائه مدل بین رفتار مصرف کنندگان (Y) و ابعاد ابزارهای بازاریابی سبز (X) پس از بررسی شاخصهای کفایت مدل که در جدول زیر آمده است به ارائه مدل پردازش یافته پرداخته میشود.