۱٫۸۲
۴٫۵۵
۱٫۶۵
۱٫۱۰
۱٫۶۵
۴٫۴۰
کل
فراوانی
۵۰
۳۳
۲۷
۱۱۰
۷۴
۳۸
۷۰
۱۸۲
درصد
۴۵٫۴۵
۳۰
۲۴٫۵۴
۱۰۰٫۰۰
۴۰٫۶۶
۲۰٫۸۸
۳۸٫۴۶
۱۰۰٫۰۰
نمودار ۴-۳ : درصد میانگین اهداف شناختی، عاطفی، روانی-حرکتی بر اساس دروس کتاب فارسی کلاس پنجم
نمودار ۴-۴ :درصد میانگین انطباق محتوای متن، تصویر و تمرین کتاب فارسی کلاس پنجم با اهداف تعیین شده در آن
همانطور که در جدول ۴-۵ و نمودارهای ۴-۳ و ۴-۴ مشاهده می گردد، در پایه پنجم از ۱۱۰ هدف موجود در کتاب فارسی، ۵۰ مورد (۴۵٫۴۵ درصد) اهداف شناختی، ۳۳ مورد (۳۰ درصد) اهداف عاطفی و ۲۷ مورد ( ۲۴٫۵۴ درصد ) اهداف روانی-حرکتی می باشد. همچنین ۷۴ مورد ( ۴۰۶۶ درصد) انطباق اهداف با متن، ۳۸ مورد ( ۲۰٫۸۸ درصد) انطباق اهداف با تصویر و ۷۰ مورد (۳۸٫۶۴ درصد) انتطباق اهداف با تمرین های کتاب، وجود داشته است. علاوه بر این طبق نتایج جدول، درس ” دو ستاره درخشان ” دارای بیشترین تعداد (۸ مورد، ۷٫۳۷ درصد ) اهداف شناختی، عاطفی و روانی - حرکتی و دروس ” الهی ” ، ” دوست صمیمی و دانا ” و ” حافظ ” دارای کمترین تعداد (۴ مورد، ۳٫۶۴ درصد) اهداف شناختی، عاطفی و حرکتی-روانی است. همچنین درس ” تو نیکی می کن و در دجله انداز ” و درس ” رایانه ” دارای بیشترین تعداد (۱۴ مورد، ۷٫۶۹ درصد) موارد انطباق محتوای متن، تصویر و تمرین با اهداف و درس ” سرودی برای پاکی ” دارای کمترین تعداد ( ۳ مورد، ۱٫۶۵ درصد ) موارد انطباق محتوای متن، تصویر و تمرین کتاب با اهداف می باشد .
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
در پایه ششم جمعاً ۱۱۴ هدف برای دروس کتاب فارسی تعیین شده است که در کل ۱۷۹ مورد انطباق محتوا ی کتاب ( متن، تصویر و تمرین ) با این اهداف وجود داشته است. جدول ۴-۶ فراوانی اهداف شناختی، عاطفی و روانی - حرکتی در این کتاب و همچنین موارد انطباق محتوای متن و تصویر و تمرین کتاب با اهداف مورد نظر را به تفکیک دروس در کلاس ششم نشان می دهد.
جدول ۴-۶ : فراوانی اهداف بر اساس دروس کتاب فارسی کلاس ششم
شماره درس
عنوان درس
شاخص
تحلیل اهداف براساس طبقه و حیطه
جمع
تحلیل اهداف بر اساس محتوا
جمع