۸۹۳ %
تبلیغات رسانهای
۸۸۴ %
ارتباطات یکپارچه بازاریابی
۸۹۶ %
تکنولوژی
۸۷۶ %
درک مشترک از برند
۶۸۵ %
کل
۸۴۰ %
با توجه به اطلاعات جدول (شماره۳-۲)، ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده و با توجه به قاعدهی آلفای کرونباخ نتیجهگیری در مورد اعتبار پرسشنامه به عمل میآید. علاوه بر این که کل پرسشنامه دارای اعتبار است، ضریب آلفای کرونباخ هر یک از مولفههای مورد بررسی نیز دارای اعتبار لازم و کافی میباشد. علاوه بر آن محاسبه ضریب آلفا، برای سوالات به طور جداگانه نیز بررسی شده است.تا سوالات نامناسب شناسایی شود. برای این منظور از نرمافزار SPSS استفاده شده است که علاوه بر همبستگی درونی سوالات، ضریب آلفای کرونباخ هر سوالات را نیز مشخص میکند. بنابراین سوالات نامناسب شناسایی میشود. در بررسی انجام شده هیچ یک از سوالات پرسشنامه نامناسب تشخیص داده نشده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۳-۹-روش و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
در یان پژوهش ابزار استفاده شده برای جمع آوری دادهها با توجه به زمان در اختیار برای انجام مطالعه، لزوم جمع آوری اطلاعات دست اول و قابلیت اطمینان دادهها از طریق پرسشنامه میباشد که از نتایج بدست آمده از مرور ادبیات موضوع، استفاده از مقالات، مصاحبه عمقی با خبرگان فناوری اطلاعات و کارشناسان خبره امور مالیاتی و بررسی شیوههای تحقیقات مشابه برای تهیه آن استفاده شده است با استفاده از آمار توصیفی به بررسی ویژگیهای جامعه آماری و سپس با استفاده از آمار استنباطی به آزمون فرضیات و ترسیم دیاگرام تحلیل مسیر میپردازیم. به منظور بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته و بررسی فرضیههای پژوهش، با استفاده از نرمافزار SPSS از آزمون ضریب همبستگی اسپییرمن استفاده میشود.
همچنین به منظور آزمون مجموعه روابط علت و معلومی بین مولفههای مورد بررسی با استفاده از نرمافزارآموس، معادلات ساختاری روابط بین متغیرها مدلسازی میگردد.
یکی از قویترین و مناسبترین روشهای تجزیه و تحلیل در پژوهشهای علوم رفتاری و اجتماعی تجزیه و تحلیل چند متغیره است، زیرا ماهیت اینگونه موضوعات چند متغیره است و نمیتوان آنها را با شیوهی دو متغیری (که هر بار تنها یک متغیر مستقل با یک متغیر مستقل با یک متغیر وابسته در نظر گرفته میشود) حل کرد.
تجزیه و تحلیل چند متغیره به یکسری روشهای تجزیه و تحلیل اطلاق میشود که ویژگی اصلی آنها، تجزیه و تحلیل همزمان، متغیر مستقل و متغیر وابسته ست تجزیه و تحلیل ساختارهای کواریانس یا مدل معاملات ساختاری، یکی از اصلیترین روشهای تجزیه و تحلیل ساختارهای کواریانس یا مدل معادلات ساختاری، یکی از اصلیترین روشهای تجزیه و تحلیل ساختارهای دادهای پیچیده است و به معنی تجزیه و تحلیل متغیرهای مختلفی است که در یک ساختار مبنی بر تئوری تاثیرات هم زمان متغیرها را بر هم نشان میدهد. این روش؛ ترکیب ریاضی و آماری پیچیدهای از تحلیل عاملی، رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر است که در یک سیستم پیچیده گرد هم آمده است تا پدیدهها پیچیده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
رگرسیون خطی
رگرسیون روش آماری است که به بررسی ارتباط دو یا چند متغیر میپردازد که با استفاده از آن میتوان یک متغیر را براساس یک یا چند متغیر دیگر پیشبینی نمود. حال در صورتی که یک متغیر مستقل داشته باشیم، با مدل رگرسیون خطی ساده و در صورتی که بیش از یک متغیر مستقل داشته باشیم با مدل رگرسیون چندگانه مواجه میشویم.
الف) رگرسیون ساده
فرض کنیدx یک متغیر مستقل و y یک متغیر وابسته ، eمتغیر خطا باشد معادله خط رگرسیون به صورت:
yi=B1xi+ ei, i=1, 2, k, n
است که در آن پارامتر B1 نشان دهنده شیب خط است. در مدل رگرسیونی خطی ساده متغیر مستقل تحت کنترل است و تصادفی نیست در صورتی که متغیر وابسته، تصادفی است. با استفاده از تحلیل رگرسیون میتوانیم فرض وجود ارتباط بین دو متغیر مستقل و وابسته را آزمون کنیم. به منظور آزمون کردن فرض:
Ho: “مدل رگرسیون خطی برازش داده شده، معنی داری نیست".
در برابر فرض:
H1: “مدل رگرسیون خطی برازش داده شده، معنی دار است".
از جدول تجزیه واریانس استفاده میکنیم که به صورت زیر میباشد.
(جدول ۳-۳)تجزیه واریانس
منبع تغییرات
مجموع مربعات
درجه آزادی
میانگین مربعات
آمارF
سطح معنیداری
رگرسیون