سال
نام محقق (نویسندگان)
عنوان تحقیق/مقاله
روش کار
یافته ها
۱۳۸۸
پورعبداللهیان، مهرانی
شناسایی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه سونوگرافی در شهر تهران
با بهره گرفتن از مدل کوادا تاثیر چهار متغیر کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و نام و نشان تجاری را بر رفتار خریداران دستگاه سونوگرافی می سنجد.و برای آزمون فرضیه ها از روش تی تک نمونه ای و روش ای اچ پی بر مبنای مقایسات زوجی استفاده می کند.شامل ۲ پرسشنامه است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
در نهایت نتیجه می گیرد که چهار متغیر کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و نام و نشان تجاری با رفتار خریداران سونوگرافی رابطه دارد و اولویت بندی آنها به ترتیب عبارت است از کیفیت، خدمات، قیمت و برند.
۱۳۸۹
گنجی نیا، اخوان فومنی
نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برند سازی در آسیا
هدف بررسی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و ذکر چالش های برندسازی آسیا می باشد
ارزش نشان تجاری یک ” اسم ، عبارت، طرح ، نشانه یا ترکیبی از این عناصر می باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان خدماتی و متمایز کننده آن از سایر رقبایش می باشد.” و توسط عقل ، منطق ، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می گیرد. برند یک حرکت ذهنی و روحی است که باید در ذهن مصرف کنندگان، خریداران، سهامداران، کارکنان و کاربران قرار گیرد. برندها دارای ماهیت اجتماعی هستند و آن برندی موفق است که افراد اجتماع نسبت به آن حس تعلق و مالکیت داشته باشند و آن برند را از آن خود بدانند .در بسیاری از بازارها، برند هویت ویژ ه ای برای یک محصول می آفریند و آنها را به گروه خاصی از جامعه پیوند میدهد، در دنیای امروز و با گسترش اطلا ع رسانی هر حرکت و تصمیم گیری سازمان توسط برند آن سازمان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
۱۳۹۱
نصیری پور، رئیسی، ملکی، اکبریان بافقی
الگوی آمیخته ی بازاریابی خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی ایران
این پژوهش از نوع کاربردی و تحلیلی بود با توجه به خدماتی بودن عرصه ی بهداشت و درمان در این پژوهش از الگوی مفهومی ۷ پی آمیخته ی بازاریابی و خدمات استفاده شد که مشتمل بر ۷ بعد قیمت، مکان، محصول، ترویج، شواهد فیزیکی، فرایند و کارکنان می باشد.سپس با بهره گرفتن از مطالعات کتابخانه ای اطلاعات جمع آوری شد.ابزار جمع آوری اطلاعات در بخش مطالعات کتابخانه ای فیش کارت و در بخش مطالعات میدانی پرسشنامه ی محقق ساخته بود.اعتبار محتوایی پرسشنامه توسط متخصصان و جهت روایی آن از آلفای کرونباخ استفاده شد.
در نهایت این نتیجه به دست آمد که مراکز درمانی می توانند آمیخته ی بازاریابی را با ۷ بعد و متغیرهای مربوط به آنها را با تمرکز بر مکان و قیمت در مدیریت بازاریابی خود استفاده نمایند.
۱۳۸۹
گراوند- نورایی، ساعی ارسی
تاثیر آمیخته ی بازاریابی در تصمیم خرید و میزان رضایت مشتریان شرکت های تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت
این پژوهش میدانی از نوع توصیفی، همبستگی بوده و جامعه ی آماری آن را مشتریان و خریداران محصولات شرکت های تعاونی، تولیدی استان لرستان در شهرستان کوهدشت تشکیل می دهد.حجم نمونه ی مورد بررسی با توجه به فرمول نمونه گیری از جوامع نامحدود ۲۰ نمونه تعیین شد.پایایی پرسشنامه با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ ۹۸ درصد به دست آمد
یافته ها نشان داد که رضایت مشتریان از خرید محصولات این شرکت ها کمتر از میانگین مورد انتظار است.و در نتیجه آمیخته ی بازاریابی شرکت های تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت نتوانستهاند رضایت مشتریان خود را جلب کنند.به عبارت دیگر رضایت مشتریان آمیخته ای از متغیرهای کیفیت، قیمت، توزیع و ترفیع است که به عنوان متغیرهای مداخله گر با ایجاد و تامین خواسته های مشتریان تصمیم به خرید از این شرکت ها را موجب می شود.نتایج تحقیق نشان داد که ترتیب تاثیر متغیرها عبارتند از کیفیت، قیمت، تبلیغات،توزیع
۱۳۸۹
براهویی، ازم
شناسایی عوامل کیفیت خدمات پس از فروش و بررسی ارتباط آن عوامل با میزان رضایت مشتریان در شرکت خدمات انفورماتیک استان هرمزگان
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی، پیمایشی می باشد. جامعه ی آماری این تحقیق را کلیه مشتریان خدمات انفورماتیک در استان هرمزگان تشکیل می دهند که ۲۰۰ نفر از آنها به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند که به علت گسترده بودن جامعه از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد.برای تحلیل داده های پژوهش از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی شامل جدول فراوانی –درصد-میانگین-انحراف معیار-ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد و تمام محاسبات توسط نرم افزار اس پی اس اس محاسبه شد.
نتایج تحقیق گویای آن است که وضعیت ارتباطی با کارکنان ، میزان کارایی، سطح عملکرد و دسترسی به خدمات همگی ارتباط معناداری با رضایت مشتریان دارند .
۱۳۹۲