روایی و پایایی پرسشنامه تنیدگی
برای تعیین میزان تنیدگی از پرسشنامه سنجش تنیدگی (ملکی رنجبر،۱۳۷۳) استفاده شده است. پرسشنامه مزبور بر اساس مطالعه مقدماتی انجام شده بر روی مدیران اداره کل ثبت و اسناد استان همدان، دارای ضریب اعتباری برابر ۸۷۹۱/۰ میباشد. پایایی پرسشنامهها با توزیع ۳۰ پرسشنامه اندازه گیری شد که برای پرسشنامه تنیدگی آلفای کرونباخ برابر ۸۷/۰به دست آمد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۳-۶ روش اجرا
پس از اعلام رضایت از طرف مربیان مبنی بر توزیع پرسشنامه و ورزشکاران مبنی بر همکاری برای پاسخ دادن به سؤالات پرسشنامه و ارائه توضیحات در مورد نحوه پاسخ دهی به سؤالات، پرسشنامهها بین ورزشکاران توزیع گردید و سپس دادههای خام، پس از اصلاح و نمرهگذاری پرسشنامهها بدست آمد.
۳-۷ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
روشهای آماری با توجه به نوع تحقیق، اهداف و فرضیههای تحقیق تعیین میگردد. از آمار توصیفی نظیر میانگین، حداقل، حداکثر، فراوانی، درصد و انحراف استاندارد برای توصیف متغیرها در جامعه تحقیق استفاده است. در سطح آمار استنباطی از آزمون آماری کولموگراف- اسمیرنوف برای تعیین وضعیت طبیعی بودن توزیع دادهها و از آزمون لوین برای تعیین تجانس واریانس، استفاده شد. در تجزیه و تحلیل استنباطی دادهها با توجه به اینکه در فرض اول دادههای مربوط به سبک رهبری و رشته مربیان از نوع داده اسمی بود از آزمون خی ۲ استفاده شد، برای مقایسه میزان تنیدگی و هر یک از سبکهای رهبری در بین مربیان رشتههای تیمی و هم چنین مربیان زن و مرد با توجه به فاصلهای بودن دادههای مربوط به تنیدگی و هر یک از سبکهای رهبری و همچنین مستقل بودن دو گروه (مردان و زنان؛ مربیان رشتههای تیمی و انفرادی) از آزمون T مستقل استفاده شد. برای بررسی ارتباط بین سبکهای رهبری و تنیدگی با توجه به فاصلهای بودن دادهها (استفاده از مقیاس لیکرت) و تصادفی بودن نمونهگیری از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. برای بررسی ارتباط بین سن و تنیدگی نیز دادههای مربوط به سن نسبی و دادههای مربوط به تنیدگی فاصلهای بود بنابراین از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. کلیه فرضیههای تحقیق درسطح معناداری ۰۵/۰ =α آزمون شدند. روش های آماری فوق الذکر با بهره گرفتن از نرمافزار ۱۶SPSS اجرا گردید
فصل چهارم
(استخراج و تحلیل دادههای تجربی)
۴-۱ توصیف عوامل جمعیت شناختی
۴-۱-۱ جنسیت:
همانگونه که در جدول ۴-۱ نشان داده شده است ۶۸% از نمونه آماری را دانشجویان دختر و ۳۲% را دانشجویان پسر تشکیل میدهند.
جدول ۴-۱ توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونهها بر اساس جنسیت
درصد
فراوانی
۶۸%
۲۳۲
دختر
۳۲%
۱۰۹
پسر
۱۰۰%
۳۴۱
جمع کل
۴-۱-۲ تأهل
از لحاظ وضعیت تأهل ۹/۸۰% از گروه نمونه را افراد مجرد و ۱/۱۹% را افراد متأهل به خود اختصاص دادهاند. درصد تجرد در دانشجویان پسر (۶/۹۳%) بیشتر از دانشجویان دختر (۷۵%) بوده است (جدول ۴-۲).
جدول ۴-۲ توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونهها بر اساس وضعیت تأهل
درصد
فراوانی
وضعیت تأهل
کل
زنان
مردان
کل
زنان
مردان