ریحانی و همکاران
۱۳۸۸
نرم افزارهای هندسه ی پویا با فعال سازی طرحواره های مرتبط و مناسب تر، تشویق فرد به استفاده از راهبردهای حل مسأله، تأثیر مثبت در نحوه ی کنترل فرایند حل و باورهای فرد، توانایی های حل مسأله به ویژه ساخت حدس های منطقی و خلاقانه را افزایش و توسعه می دهد.
دهقان پور
۱۳۸۹
به کارگیری دست سازه ها در آموزش ریاضی در مقایسه با روش تدریس سنتی بر افزایش یادگیری، بهبود نگرش مثبت دانش آموزان نسبت به این درس، لذت بیشتر بردن از ریاضی، کاستن ترس و اضطراب از این درس، افزایش انگیزه، افزایش مهم و سودمند دانستن ریاضیات، افزایش توانایی حل مسأله و افزایش میزان فراشناخت در دانش آموزان مؤثر است.
اکثریت معلمان (۸۰/۰) دیدگان مناسبی درباره ی استفاده از دست سازه های آموزشی دارند.
بین مدرک تحصیلی معلمان و دیدگاهشان درباره استفاده از دست سازه های آموزشی رابطه معناداری وجود ندارد.
بین سابقه تدریس معلمان در ریاضی دوره راهنمایی و دیدگاهشان درباره دست سازه های آموزشی رابطه معناداری وجود ندارد.
لیاقتدار و همکاران
۱۳۹۱
تدریس بر مبنای فن هیلی در مقایسه با روش سنتی از تأثیر گذاری بیشتری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران برخوردار است.
مایر و مورنو
۹۹/۱۹۹۸
فراگیرانی که مطالب آموزشی را در قالب انیمیشن و صدا در کنار یکدیگر دریافت کرده اند ۸۰ درصد بیشتر از فراگیرانی که انیمیشن و متن را دریافت کرده اند، دارای میانگین بالاتری بوده اند.
چان لاین
۱۹۹۸
هنگامی که دانش قبلی افراد در موضوع مورد آموزش کم باشد، تصویر به شکل ساکن یا متحرک برای یادگیری حقایق توصیفی، بهتر میتواند عمل کند نسبت به دروسی که فقط دارای متن باشند. اگر چه در یادگیری حقایق دانش روندی، تفاوتی بین استفاده از متن یا تصویر دیده نمیشود؛ اما دانش آموزان دارای سطوح بالا از دانش قبلی از موضوع، بهتر یاد میگیرند حقایق توصیفی را در حالت استفاده از تصویر و لیکن تصاویر ساکن در یادگیری دانش روندی برای این دانش آموزان تأثیری ندارد. مطالعات چان لاین حاکی از آن است که دانش آموزان با سطوح مختلف دانش قبلی، به گونه ای متفاوت اعمال نشان دهندهی دست یابی خود به یادگیری را نشان میدهند. تصاویر متحرک نسبت به تصاویر ساکن، برای تأثیرگذاری بر یادگیری برتری ندارند و حتی میتوانند برای یادگیری گیج کننده باشند اگر که حرکات آنها با کیفیت پردازش اطلاعات بصری توسط دانش آموزان، متناقض باشد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
کوسا و کاراکاس
۲۰۱۰
نرم افزار سه بعدی کابری، نرم افزار بسیار مفیدی برای یادگیری و آموزش هندسه تحلیلی فضایی است. ضمن اینکه استفاده از این نرم افزار درک تجسم فضایی افراد را ارتقاء می بخشد.
یازلیک و اردهان
۲۰۱۲
نرم افزار هندسه ی پویا با نام «کابری» دارای تأثیرگذاری بیشتری بر یادگیری مفاهیم هندسی توسط دانش آموزان گروه آزمایش در مقایسه ی با گروه کنترل داشته است.
فصل سوم
روش شناسی پژوهش
مقدمه فصل سوم:
در این فصل در ابتدا نوع و روش پژوهش به کار رفته برای انجام تحقیق توضیح داده می شود. در ادامه به بیان متغیرهای پژوهش در سه بخش متغیرهای مستقل، وابسته و کنترل می پردازیم، سپس ابزار اندازه گیری متغیرهای مورد مطالعه را در چهار بخش مفاهیم هندسی، هوش منطقی ریاضی، هوش فضایی و خلاقیت تشریح می نماییم و در ادامه به بیان چگونگی تعیین روایی و پایای ابزار مورد نظر می پردازیم. به دنبال آن روش جمع آوری اطلاعات پژوهش و همچنین جامعه و نمونه ی آماری مورد مطالعه و حجم نمونه و همچنین شیوه ی نمونه گیری را بیان می کنیم و در انتها پژوهش ضمن بیان شیوه ی اجرای پژوهش به معرفی روشهای و ابزار تجزیه و تحلیل داده های پژوهش می پردازیم.
نوع و روش تحقیق:
در این پژوهش، با توجه به اهداف و فرضیات پژوهش از روش شبه آزمایشی با ۶ گروه آزمایشی بدون گروه کنترل و اجرای پیش آزمون و پس آزمون استفاده میشود.
جدول (۱-۳). طرح شبه آزمایشی مورد استفاده در پژوهش