برنامه عمران سازمان ملل متحد
بانک جهانی
سازمان ملل متحد؛ مرکز اسکان بشر[۲۲]
فریدمن
مشارکت؛
تساوی حقوق؛
شفافیت؛
پاسخگویی؛
قانونمداری؛
مسولیت پذیری؛
اجتماع گرایی؛
اثر بخشی و کارایی؛
چشم انداز استراتژیک.[۲۳]
مشارکت؛
شفافیت؛
پاسخگویی؛
فقیر محوری؛[۲۴]
مدیریت عمومی قوی؛
مسئولیت پذیری در قبال هزینه ها؛[۲۵]
مدیریت مالی دقیق.[۲۶]
تمرکز زدایی از قدرت و منابع؛[۲۷]
برابری در دسترسی به منابع و فرایند تصمیم گیری؛[۲۸]
مشارکت؛
پاسخگویی؛
فعالیت های مدنی و شهروندی؛[۲۹]
کارایی؛
چشم انداز استراتژیک از امنیت و توسعه پایدار انسانی.[۳۰]
جامعیت؛[۳۱]
پاسخگویی عمومی؛
مسئولیت پذیری؛
مدیریت تضاد های غیر خشونت آمیز؛[۳۲]
رهبری سیاسی الهام بخش[۳۳]
جدول شماره۴: معیار های حکمرانی خوب شهری(راکودی، پیشین: ۵۳۶)
۲-۱۰ - شاخص های تحقق حکمرانی خوب شهری در سطوح محلی
حکمرانی خوب شهری با اختلاط با سطوح محلی حاکمیت نیازمند این است که با در نظر گرفتن یا تعیین شاخص هایی به توسعه محلی کمک کند. در این خصوص در مراجع مرتبط در سطح جهانی این سازمان ملل است که سعی کرده است که به تعیین شاخص هایی اقدام کند که در قسمت پیشین به آن اشاره گردید. در این میان تمام شاخص ها بواسطه متغیر های محدودی که داریم مد نظر ما نیست. انتخاب ما ۵ شاخصی است که مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد از میان ۲۶ شاخص آزمایش شده در ۲۴ شهر، مورد اطمینان قرار می دهد. اعتقاد این نهاد بر این است که این پنج شاخص می تواند برای شهرها، سازمان های جامعه مدنی، نهاد ها و مسئولان حکومت محلی و نخبگان برای طراحی سیستم مدیریت شهری کارآمد مورد استفاده قرار گیرد(مرکز اسکان سازمان ملل متحد، ۳). برای بیان این شاخص ها از قالب جدول زیر استفاده می شود:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
اثر بخشی
افزایش منابع درآمدی؛
پیش بینی پذیری بودجه اجرایی حکمرانی محلی؛
انتشار گزارش هایی استاندارد در خصوص اجرای استاندارد هزینه ها؛
کسب رضایت شهروندان؛
ایجاد یک چشم انداز برای فرایند های موجود در شهر؛