سطح معنی داری ۰۷۷/۰ محاسبه شده با نرم افزار رد فرضیه محقق را اثبات می کند و بدین معنی است که رابطه معناداری بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات درمانی و درجه تأثیر وجود ندارد.لذا برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و ایجاد فرهنگ مناسب و همچنین ایجاد همدلی در بین پرستاران امری الزامی به نظر می رسد و رضایتمندی بیماران با ادامه این روند به مرور زمان کاهش خواهد داشت.
۵-۱-۶ یافته های آزمون ۳ فرضیه ششم تحقیق:
-
- بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک از نظر آموزش و مشارکت رابطه معناداری وجود دارد.
سطح معنی داری در این فرضیه برابر ۱۰۹/۰ می باشد .پس فرضیه محقق رد می شود و رابطه معنادار نمی باشد. لذا ضرورت توجه به نظرات و پیشنهادهای همکاران در بیمارستان احساس می شود و عدم توجه مدیران به این امر در آینده می تواند موجب کاهش انگیزه کاری و عدم مشارکت کارکنان در سایر موارد گردد.
-
- بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات پژوهشی و مشارکت رابطه معناداری وجود دارد.
سطح معنی داری در این فرضیه برابر ۰۰۰/۰ می باشد .پس فرضیه تأیید می شود و رابطه بین مدیریت منابع منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات پژوهشی و مشارکت معنا دار است و Beta با ۳۷۵/۰ با هر تغییر در متغیر مستقل پژوهشی ، با ۳۷۵/۰ تغییر درمتغیر مشارکت مواجه خواهیم شد.
-
- بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات درمانی و مشارکت رابطه معناداری وجود دارد.
با استدلالی مشابه با ۰۶۳/ سطح معنی داری با ۹۵ درصد اطمینان فرضیه محقق رد می گردد.این نتیجه نشانگر این مهم است که امر کار گروهی و Team working در بیمارستان در جایگاه مناسبی نمی باشد و استفاده از نظرات متخصصین امر و برگزاری کارگاه های عملی مورد نیاز می باشد و چنانچه در تحقیق انجام شده توسط ادیب حاج باقری مشاهده شد، به منظور افزایش مشارکت عمومی و ارتقاء اثر بخشی ، فاکتورهای اقتصادی و مذهبی تأثیر چشمگیری خواهد داشت.
۵-۱-۷ یافته های آزمون ۳ فرضیه هفتم تحقیق:
-
- بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات آموزش و یادگیری رابطه معناداری وجود دارد.
در این رابطه، با توجه به سطح معنی داری که توسط نرم افزار محاسبه شده است(۲۰۱/۰) چون بزرگتر از رقم ۰۵/ است لذا فرضیه رد شده و رابطه بین دو متغیر معنادار نمی باشد.
-
- بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات پژوهشی و یادگیری رابطه معناداری وجود دارد.
سطح معنی داری در این فرضیه برابر ۰۹۲/۰ می باشد .پس فرضیه محقق رد می شود و رابطه معنادار نمی باشد.
این فرضیات به نوعی اشاره به مثمر ثمر نبودن دوره های آموزشی و تأثیر کم آن دوره ها در یادگیری پرسنل شاغل در بیمارستان است.چرا که طی انجام مصاحبه با برخی از همکاران مشخص شد که از نظر کمی دوره های زیادی برگزار می شود منتهی به علت تئوری بودن محتوای دوره ها و عدم استفاده از کارگاه های آموزشی از نظر کیفی این دوره ها از مطلوبیت چندانی همراه نیستند.
-
- بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات درمانی و یادگیری رابطه معناداری وجود دارد.
سطح معنی داری در این فرضیه برابر ۰۲۷/۰ می باشد .پس فرضیه تأیید می شود و رابطه بین مدیریت منابع منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات پژوهشی و مشارکت معنادار است و Beta با ۲۰۱/۰ با هر تغییر در متغیر مستقل پژوهشی ، با ۲۰۱/۰ تغییر درمتغیر مشارکت مواجه خواهیم شد.
۵-۱-۸ یافته های آزمون ۳ فرضیه هشتم تحقیق:
-
- بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک از نظر آموزش و خلاقیت و نوآوری رابطه معناداری وجود دارد.
سطح معنی داری ۲۰۱/۰ نشانگر رد فرضیه می باشد و رابطه دومتغیر معنادار نیست. بدلیل اینکه این پایه آموزش در این مرکز بر اساس خلاقیت بنا نهاده نشده است و فرهنگ سازمانی آنها خلاقیت را در خود نگنجانده است لذا این فرضیه رد شده است.
-
- بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات پژوهشی و خلاقیت و نوآوری رابطه معناداری وجود دارد.
با عنایت به اینکه در محاسبات انجام شده توسط نرم افزار سطح معنی داری ۶۷۵/۰ بوده و بزرگتر از رقم ۵۰/ می باشد ،لذا فرضیه محقق رد می شود.
طبق اطلاعات کسب شده از این ۲ فرضیه مشخص شده است که مدیران ارشد بیمارستان در ایجاد خلاقیت و نوآوری در بخشهای آموزشی و پژوهشی توفیق چندانی نداشتند و توصیه می شود با برگزاری دوره های آموزشی و تشکیل تیم های کاری بتوانند در این زمینه قدرت تفکر و اظهار نظر در بین همکاران را قوت ببخشند و با دادن پاداش به پرسنل از افکار نو و جدید استقبال شود.
۲۴.بین مدیریت منابع انسانی الکترونیک ازنظرخدمات درمانی وخلاقیت ونوآوری رابطه معناداری وجود دارد.
سطح معنی داری در این فرضیه برابر ۰۰۱/۰ می باشد .پس فرضیه تأیید می شود و رابطه بین مدیریت منابع منابع انسانی الکترونیک از نظر خدمات درمانی ، خلاقیت و نوآوری معنادار است و Beta با ۳۲۳/۰ با هر تغییر در متغیر مستقل پژوهشی ، با ۳۷۵/۰ تغییر درمتغیر خلاقیت و نوآوری مواجه خواهیم شد.
۵-۲ پیشنهادات حاصل از نتایج تحقیق
۵-۲-۱ توصیه های کاربردی:
براساس نتایج فرضیات مشخص شد که ۷ متغیر رهبری ، آموزش ، خط مشی گذاری ، پاداش ،یادگیری ،درجه تأثیرگذاری،خلاقیت و نوآوری بر توانمند سازی پرستاران اثر شایانی دارند . با توجه به این مورد که این تحقیق در کشورهای دیگری نیز صورت پذیرفته است و نتایج این پژوهش از اعتبار بالایی برخوردار می باشد، لذا این نتایج در این بیمارستان و دیگر سازمانهای مشابه جهت توفیق هر چه بهتر توانمند سازی پرسنل از اهمیت بالایی برخوردار است .
لذا مواردی به شرح زیر پیشنهاد می شود:
برگزاری دوره های آموزشی مناسب و مرتبط برای پرسنل در رابطه با توانمندسازی.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جابجایی برخی از نیروهای شاغل در بخش ها به دلیل ارتقاء بهره وری پرستاران.
استفاده از نظرات کارشناسان و بهره گیری از یافته های دیگران.
نفوذ در قلب کارکنان از طریق ایجاد اعتماد بین کارکنان و مدیران.
فراهم نمودن زمینه های اظهار نظر توسط پرسنل و استفاده از پیشنهادهای آنان و ارتقاء خلاقیت و نوآوری در خدمات قابل ارائه.
تشکیل جلسات عمومی ، طرح موضوعات جدید و بارش افکار به منظور ایجاد خلاقیت و آماده کردن ذهن پرسنل برای اظهار نظر.
بهبود تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی در بیمارستان.
ایجاد شبکه ارتباطی در بین سایر مراکز و استفاده از تجربیات سایر همکاران.
تشریح اهداف و رسالتهای سازمانی.
اعطای تسهیلات وامکانات ؛محول کردن مسئولیت به افراد برای انجام کار.
تلاش مدیران در افزایش تمایل پرسنل در مشارکت و کارگروهی.
استفاده از نظرات خرد جمعی پرستاران در تدوین خط مشی بیمارستان در زمینه های آموزشی ، پژوهشی و درمانی.