۲-۵-۵- موضوع فعالیت و خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران
الف : تامین منابع :
بانک قرض الحسنه مهر ایران با جذب منابع مردمی در حساب های پس انداز و جاری قرض الحسنه ، منابع خود را جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تجهیز می کند.
ب : مصارف :
بانک قرض الحسنه مهر ایران در بخش مصارف اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در زمینههای ذیل می نماید:
-
-
-
- قرض الحسنه هزینه های ازدواج برای تأمین بخشی از هزینه های ازدواج زوجهای جوان
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
-
-
- قرض الحسنه درمان بیماری برای اشخاصی که توانایی تأمین تمام یا بخشی از هزینه های بیمارستانی و درمانی را ندارند.
-
- قرض الحسنه تعمیر یا تکمیل مسکن برای تأمین تمامی یا قسمتی از هزینه های تعمیر یا تکمیل واحد مسکونی متقاضی
-
- قرض الحسنه ودیعه مسکن برای تأمین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه اجاره مسکن متقاضیان
-
- تسهیلات قرض الحسنه تحصیلات دانشگاهی به متقاضیان
-
- قرض الحسنه کسبه و صنوف جهت رفع نیازهای اولیه و تأمین وسایل مورد نیاز اصناف و کسبه
-
- قرض الحسنه تهیه مواد اولیه شرکتهای تولیدی و خدماتی کوچک برای تأمین سرمایه در گردش آنها
-
- قرض الحسنه متفرقه جهت رفع سایر نیازهای ضروری متقاضیان
ج : انجام کلیه خدمات متداول بانکی و بانکداری الکترونیکی
بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای تحقق بانکداری الکترونیک و افزایش خدمات الکترونیکی به مشتریان و جلوگیری از حضور فیزیکی آنان در شعب، گسترش بانکداری نوین را در دستور کار خود قرار داده است.
اهم خدمات بانک ارائه شده در حوزه بانکداری نوین به شرح ذیل می باشد:
اینترنت بانک: خدمات ارائه شده عبارتند از سپرده در یک نگاه، انتقال وجه، عملیات مربوط به چک، عملیات مربوط به تسهیلات، مدیریت کارت و….
تلفن بانک: خدمات تلفنبانک ارائه شده عبارتند از اطلاع از موجودی و سه گردش آخر، انتقال وجه به حساب های دیگر در بانک قرض الحسنه مهر ایران، پرداخت قبوض، مسدود نمودن کارت مفقودی، خدمات مرتبط با حساب قرض الحسنه جاری و…..
SMS بانک: خدمات ارائه شده در این سامانه عبارتند از اعلام موجودی سپرده، اعلام وضعیت تسهیلات اخذ شده، اعلام وضعیت چک و …..
خود پرداز : خدمات ارائه شده در این سامانه عبارتند از پرداخت وجه، پرداخت قبوض، انتقال وجه، عملیات رمز و ….
PIN : برداشت وجه توسط کارتهای بانک قرض الحسنه مهر ایران، برداشت وجه از طریق کارتهای شتابی، انتقال وجه، پرداخت قبوض، اعلام مانده حساب و….
کارت های نقدی[۵۳]:دریافت وجه،انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید کالا و خدمات از طریق اینترنت و پایانه های فروشگاهی
کارت های هدیه[۵۴]: صدور کارت های هدیه در مبالغ ۲۰۰۰۰۰ریال، ۵۰۰۰۰۰ ریال و ۱۰۰۰۰۰۰ریال و سایر مبالغ
بن کارت[۵۵] : امکان خرید کالا و خدمات از طریق پایانه های فرو
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
انتخاب روش پژوهش مناسب بستگی به عوامل بسیاری دریک تحقیق دارد. می توان گفت که انتخاب هر روش تحقیق به اعتقادات خاص محقق و شیوه نگرش او به واقعیات، همراه با مقتضیات خاص هر موضوع متکی است در بسیاری از موارد نیز ما به عوامل معین تنظیم و مفهوم سازی مساله مورد تحقیق ما وابسته است. از جمله ویژگیهای مطالعه علمی که هدفش حقیقتیابی است استفاده از یک روش تحقیق مناسب میباشد و انتخاب روش تحقیق مناسب به هدفها، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسشهای تحقیق است.
لذا؛ در این پژوهش با توجه به موضوع تحقیق و در نظر گرفتن متغیر های پژوهش که مستقیماً قابل مشاهده نیست، انجام این پژوهش با بهره گرفتن از روش پیمایش و به وسیله پرسشنامه، صورت گرفته است.
۳- ۲ - روش تحقیق
این تحقیق از نظر هدف و غایت کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی – میدانی است.
۳-۳-قلمرو تحقیق
این تحقیق از نظر موضوعی در حوزه بازاریابی قرار می گیرد. که به بررسی تأ ثیر بازاریابی اجتماعی در وفاداری مشتریان می پردازد. و قلمرو مکانی آن بانک قرض الحسنه مهر ایران شعب استان اردبیل می باشد و از نظر قلمرو زمانی این تحقیق در دوره زمانی ۱۳۹۲ شمسی قرار دارد.
۳-۴- جامعه آماری
جامعه آماری این پژوهش را مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در شعب استان اردبیل تشکیل می دهند.
۳-۵- روش نمونه گیری و حجم نمونه
در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی استفاده می شود. با توجه نا محدود بودن جامعه آماری به منظور دستیابی به حجم نمونه مورد نظر ابتدا ۶ شعبه که بیش از سه سال از فعالیت و افتتاح آنها گذشته بود از بین ۱۶ شعب مدیریت استان اردبیل انتخاب و سپس بصورت تصادفی ساده از بین مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در این شعب انتخاب شد. تعداد نمونه با بهره گرفتن از فرمول کوکران با سطح خطای ۰۵/۰در صد و سطح اطمینان ۹۵/۰ انتخاب می شود. و با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری تعداد نمونه ۳۸۴ می باشد.
۳-۶- متغیرهای تحقیق
در یک تحقیق برای پاسخ دادن به سئوالهای تحقیق و یا آزمون فرضیهها، تشخیص متغیرها امری ضروری است. متغیر مستقل در این تحقیق بازار یابی اجتماعی است ، که تأثیر آن ازطریق عوامل چهارگانه ( رفتار مطلوب اجتماعی کارکنان، توجه به مخاطب، ماهیت خدمات و آمیزه بازاریابی،) بر روی متغیر وابسته یعنی وفاداری مشتریان مورد بررسی قرار میگیرد.
۳-۷- روش های جمع آوری اطلاعات
مهمترین روش های گردآوری اطلاعات در این تحقیق بدین شرح است:
مطالعات کتابخانهای: در این قسمت جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع، از منابع کتابخانهای، مقالات، کتابهای مورد نیاز و نیز از اینترنت استفاده شده است.