۲-۷- آلایندگی ۲۷
فصل ۳: روش تحقیق ۳۳
۳-۱- مقدمه ۳۴
۳-۲- روغن پسماند خوراکی ۳۴
۳-۳- تولید بیودیزل پسماند خوراکی ۳۶
۳-۴- تعیین خواص روغن پسماند خوراکی ۳۷
۳-۵- انجام تستها ۳۹
۳-۶- مشخصات موتور ۳۹
۳-۷- سلول تست ۴۱
۳-۸- دستگاه سنجش آلایندگی ۴۲
۳-۹- ماتریس آزمایش ۴۴
۳-۱۰- تحلیل خطا ۴۵
فصل ۴: نتایج و تحلیل آنها ۴۸
۴-۱- مقدمه ۴۹
۴-۲- نتایج عملکرد موتور ۴۹
۴-۳- نتایج آلایندگی موتور ۷۰
فصل ۵: جمع بندی و پیشنهادها ۸۶
۵-۱- جمع بندی ۸۷
۵-۲- پیشنهادها ۸۸
مراجع ۸۹
فهرست اشکال
شکل (۲-۱) ساختار یک مولکول تریگلیسیرید ۱۰
شکل (۲-۲) درصد تغییرات توان ترمزی، مصرف سوخت ویژه و راندمان حرارتی روغنهای گیاهی و گازوئیل ۱۲
شکل (۲-۳) میزان آلایندگی روغنهای گیاهی در مقایسه با دیزل ۱۲
شکل (۲-۴) تغییرات لزجت برای روغن جاتروفا درترکیب با دیزل وبه همراه پیشگرم کردن ۱۳
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
شکل (۲-۵) ارزش حرارتی و دمای شعله آدیاباتیک متیل استر اسیدهای چرب ۱۹
شکل (۲-۶) تأثیر غلظت ترکیبات استر بر راندمان حرارتی ۲۰
شکل (۲-۷) تاخیراشتعال برای بیودیزلهای متفاوت ۲۱
شکل (۲-۸) دیاگرام ?-P در حالت بی باری در دور RPM 1400 برای موتور پاشش مستقیم ۲۲
شکل (۲-۹) بازه احتراق جاتروفا بیودیزل و دیزل و تأثیر %۱۵ EGR بر آن ۲۴
شکل (۲-۱۰) تغییرات تورک موتور برای سوختهای مختلف در دور RPM 1300 25
شکل (۲-۱۱) تغییرات تورک موتور برای سوختهای مختلف در دور RPM 1700 25
شکل (۲-۱۲) رابطه بین عدد ستان با طول زنجیره هیدروکربنی و درجه اشباع بودن ۳۰
شکل (۲-۱۳) رابطه بین عدد ستان و تولید ۳۰
شکل (۲-۱۴) ساختار اشباع و غیر اشباع اسیدهای چرب ۳۱
شکل (۲-۱۵) میزان هیدروکربنهای نسوخته در بیودیزل و دیزل ۳۱
شکل (۳-۱) شکل موتور MT 4.244 40
شکل (۳-۲) سیستم داده برداری دیجیتالی سلول تست ۴۲
شکل (۳-۳) آنالایزر AVL DiCOM 4000 43
شکل (۳-۴) شماتیک اتاق تست و تجهیزات مربوطه ۴۴
شکل (۳-۵) نتایج ۳ بار تکرار و مقدار میانگین برای ناکس در دور RPM1200 و بار %۱۰۰ ۴۷
شکل (۴-۱) تغییرات راندمان حرارتی در مقابل بار موتور در دور RPM 1200 50
شکل (۴-۲) تغییرات راندمان حرارتی در مقابل بار موتور در دور RPM 1400 51
شکل (۴-۳) تغییرات راندمان حرارتی در مقابل بار موتور در دور RPM 1700 51
شکل (۴-۴) تغییرات راندمان حرارتی در مقابل بار موتور در دور RPM 2000 52
شکل (۴-۵) تغییرات راندمان حرارتی در مقابل دور موتور در بار %۲۵ ۵۳
شکل (۴-۶) تغییرات راندمان حرارتی در مقابل دور موتور در بار %۵۰ ۵۴
شکل (۴-۷) تغییرات راندمان حرارتی در مقابل دور موتور در بار %۷۵ ۵۵
شکل (۴-۸) تغییرات راندمان حرارتی در مقابل دور موتور در بار %۱۰۰ ۵۵