“
آموزش کارگاهی تعهد سازمانی سبب کاهش شخصیت زدایی کارکنان ادارات دخانیات استان یزد می شود.
جدول(۴-۸) نتایج تحلیل کواریانس برای فرضیه اصلی (آزمون اثرات بین آزمودنی برای مقایسه شخصیت زدایی گروه آزمایش و کنترل)
متغیر وابسته پس آزمون شخصیت زدایی منابع تغییرات مجموع مجدورات درجه آزدی میانگین مجذورات F سطح معناداری ضرایب اتا اثر همپراش ۷۷۵/۴۳۰ ۱ ۷۷۵/۴۳۰ ۲۶۳/۲۷۰ ۰۰۱/۰ ۹۸۱٫ گروه (آزمایش / گواه) ۰۶۰/۵۴ ۱ ۰۶۰/۵۴ ۹۱۶/۱۴ ۰۰۲/۰ ۸۲۰٫ گروه (آزمایش / گواه) ۰۶۰/۵۴ ۱ ۰۶۰/۵۴ ۹۱۶/۱۴ ۰۰۲/۰ ۸۲۰٫ خطا ۹۷۵/۵۸ ۲۸ ۵۹۴/۱ کل ۰۰۰/۱۱۷۴۹ ۳۰
در جدول ۸-۴ نتایج تحلیل کواریانس پس آزمون نمرات شخصیت زدایی آورده شده است. با توجه به داده های جدول فوق چون مقدار ۹۱۶/۱۴F= با درجات آزادی (۱df= و ۲۸df= ) در سطح معناداری ۰۵/۰ = معنادار است، بنابراین میتوان نتیجه گرفت زمانی که اثر پیش آزمون از روی نتایج پس آزمون مربوط به گروه ها حذف شود، تفاوت بین گروه ها در سطح ۹۵ درصد اطمینان معنادار میباشد. بنابرین فرض صفر پژوهش رد و فرض پژوهشی پذیرفته می شود. پذیرش فرض پژوهشی به این معنا است که آموزش کارگاهی تعهد سازمانی سبب کاهش شخصیت زدایی کارکنان ادارات دخانیات استان یزد می شود و مقدار اتا نشان میدهد که ۰/۸۲ درصد از تغییرات شخصیت زدایی ناشی از آموزش کارگاهی تعهد سازمانی بوده است.
آموزش کارگاهی تعهد سازمانی سبب کاهش فقدان موفقیت فردی کارکنان ادارات دخانیات استان یزد می شود.
جدول(۴-۹) نتایج تحلیل کواریانس برای فرضیه اصلی (آزمون اثرات بین آزمودنی برای مقایسه فقدان موفقیت فردی گروه آزمایش و کنترل)
متغیر وابسته پس آزمون فقدان موفقیت فردی منابع تغییرات مجموع مجدورات درجه آزدی میانگین مجذورات F سطح معناداری ضرایب اتا اثر همپراش ۴۶۰/۱۶۸۵ ۱ ۴۶۰/۱۶۸۵ ۴۶۴/۸۵ ۰۰۱/۰ ۹۶۱٫ گروه (آزمایش / گواه) ۸۶۰/۲۲۲ ۱ ۸۶۰/۲۲۲ ۳۰۰/۱۱ ۰۰۲/۰ ۷۷۰٫ گروه (آزمایش / گواه) ۸۶۰/۲۲۲ ۱ ۸۶۰/۲۲۲ ۳۰۰/۱۱ ۰۰۲/۰ ۷۷۰٫ خطا ۶۹۰/۷۲۹ ۲۸ ۷۲۱/۱۹ کل ۰۰۰/ ۳۶۷۹۳ ۳۰
در جدول ۴-۹ نتایج تحلیل کواریانس پس آزمون نمرات فقدان موفقیت فردی آورده شده است. با توجه به داده های جدول فوق چون مقدار ۳۰۰/۱۱F= با درجات آزادی (۱df= و ۲۸df= ) در سطح معناداری ۰۵/۰ = معنادار است، بنابراین میتوان نتیجه گرفت زمانی که اثر پیش آزمون از روی نتایج پس آزمون مربوط به گروه ها حذف شود، تفاوت بین گروه ها در سطح ۹۵ درصد اطمینان معنادار میباشد. بنابرین فرض صفر پژوهش رد و فرض پژوهشی پذیرفته می شود. پذیرش فرض پژوهشی به این معنا است که آموزش کارگاهی تعهد سازمانی سبب کاهش فقدان موفقیت فردی کارکنان ادارات دخانیات استان یزد می شود و مقدار اتا نشان میدهد که ۰/۷۷ درصد از تغییرات فقدان موفقیت فردی ناشی از آموزش کارگاهی تعهد سازمانی بوده است.
-
- – Job Satisfaction ↑
-
- – Job Involvement ↑
-
- – Organizational Commitment ↑
-
- -Job Burnout ↑
-
- – ferber ↑
-
- – Freadenberger ↑
-
- – Syndrome of Physical and Emotional Exhaustion ↑
-
- – halberg ↑
-
- – Soderfeldt M, Soderfeldt B, Warg Schaufeli W.B, Greenglass ↑
-
- – dick ↑
-
- – Maslach Ch, Jackson ↑
-
- – Emotional exhaustion ↑
-
- – Depersonalization ↑
-
- – Low Personal Accomplishment ↑
-
- – lackritz ↑
-
- – borritz ↑
-
- – Pines and Aronson ↑
-
- – chrnys ↑
-
- – Cherniss transational approach ↑
-
- – Slanseik ↑
-
- – Buchanan Porter ↑
-
- – Porter ↑
-
- – Baruch ↑
-
- – Drucker ↑
-
- – Emshoff ↑
-
- – Job Satisfaction ↑
-
- – Job Involvement ↑
-
- – Organizational Commitment ↑
-
- – White ↑
-
- – Larence ↑
-
- – Peters & Asteen ↑
-
- ۱٫ validity ↑
-
- ۲٫ reliability ↑
“