-
-
- بین میزان تحصیلات شرکت کنندگان در آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن برای بررسی این فرضیه نشان می دهد که میزان سطح معنی داری sig= 0/284 بوده و از a=0/05 بزرگتر است بدین لحاظ متغیر میزان تحصیلات با ثمر بخشی دوره های آموزشی رابطه معنی داری ندارد . r=0/121 sig=0/284
- بین نظر سربازان تعاون یار در مورد میزان تجهیزات کمک آموزشی بکار گرفته شده در اجرای آموزش های ارائه شده برای آنان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه بررسی نشان میدهد که r=0/240 sig=0/032 است و نظر به اینکه میزان سطح معنی داری sig= 0/032 بوده و از a=0/05 کوچکتر است بدین لحاظ متغیر میزان تجهیزات کمک آموزشی بکار گرفته شده در اجرای آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت رابطه معنی داری دارند .
- بین نظر سربازان تعاون یار در مورد نوع روش های آموزشی بکار برده شده در آموزش های ارائه شده برای آنان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه ضریب همبستگی نشان میدهد که میزان سطح معنی داری sig= 0/000 است و نظر به اینکه این میزان از میزان a=0/05 کوچکتر است پس بین دو متغیر نوع روش های آموزشی بکار برده شده در آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت رابطه معنی داری وجود دارد و فرض تحقیق مورد قبول قرار می گیرد . r=0/473
- بین نگرش شرکت کنندگان در آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه بررسی نشان میدهد که r=0/421 sig=0/000 است و نظر به اینکه میزان سطح معنی داری sig= 0/000 بوده و از a=0/05 کوچکتر است بدین لحاظ متغیر نگرش سربازان تعاون یار با ثمر بخشی دوره های آموزشی تعاون یار رابطه معنی داری دارند .
- بین نظر سربازان تعاون یار در مورد محتوای دروس در آموزش های ارائه شده برای آنان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه بررسی نشان میدهد که r=0/583 sig=0/000 است و نظر به اینکه میزان سطح معنی داری sig= 0/000 بوده و از a=0/05 کوچکتر است بدین لحاظ متغیر محتوای دروس در آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معنی داری دارند .
- بین عناوین دروس ارائه شده در آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
برای آزمون این فرضیه از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید نظر به اینکه میزان سطح معنی داری sig= 0/000 بوده و از a=0/05 کوچکتر است بدین لحاظ متغیر عناوین دروس ارائه شده در آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معنی داری دارند. r=0/487 sig=0/000
- بین نظر سربازان تعاون یار در مورد روشن بودن اهداف و سیاست های اجرای طرح آنان در آموزش های ارائه شده برای سربازان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
برای آزمون این فرضیه از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید نظر به اینکه میزان سطح معنی داری sig= 0/000 بوده و از a=0/05 کوچکتر است بدین لحاظ متغیر روشن بودن اهداف و سیاست های اجرای طرح سربازان تعاون یار در آموزش های ارائه شده برای سربازان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت رابطه معنی داری دارند . r=0/499 sig=0/000 جدول زیر نتیجه بررسی رابطه بین متغیر های مورد مطالعه در این تحقیق را نشان می دهد.
جدول ۴-۱۹ . تعیین رابطه بین متغیرهای مورد مطالعه با اثربخشی دوره های آموزشی تعاون یار
ردیف
متغیر های مستقل
ضریب همبستگی اسپیرمن ®
سطح معنیداری
۱
مکان متمرکز اجرای آموزش
۲۶۲/۰*
۱۹ ۰/۰
۲
کیفیت مکان اجرای آموزش های