۸۵۲/۰
کارایی سایت
۳
۷۷۸/۰
سرگرمی سایت
۴
۷۷۴/۰
نگرش نسبت به سایت
۵
۸۳۶/۰
مشارکت در سایت
۵
۸۵۸/۰
نگرش خدمات
۵
۸۸۰/۰
خرید
۳
۸۸۰/۰
۳-۱۱ روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات
در این تحقیق به منظور آزمون فرضیات مرتبط با مدل مفهومی پیشنهادی، از روشهای آمار توصیفی و همچنین آمار استنباطی استفاده شده است. در روش توصیفی از جداول آماری برای توصیف و تحلیل جمعیت شناختی تحقیق استفاده شده است. همچنین در روش آمار استنباطی از تکنیک تحلیل همبستگی، با کمک نرمافزار ۲۱ SPSS استفاده شده است که در این بخش درباره آنها بحث خواهد شد.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۳-۱۲ پیاز تحقیق
این پیاز بهطور خلاصه روش تحقیق بکار گرفتهشده در تحقیق حاضر را نشان میدهد. درواقع پیاز تحقیق، تحقیق را از شش بعد مدنظر قرار داده که عبارتاند از: شیوه تحلیل داده ها، شیوه گردآوری داده ها، افق زمانی، اهداف پژوهش، استراتژیهای پژوهش، جهت گیریهای پژوهش.
شیوه تحلیل داده ها
شیوه گردآوری داده ها
افق زمانی
استراتژیهای پژوهش
اهداف پژوهش
جهت گیریهای پژوهش
نمودار ۳- ۳: پیاز تحقیق (آذر و مؤمنی،١٣٧٧)
۳-۱۲-۱ تحلیل همبستگی
تحلیل همبستگی ابزاری آماری است که بوسیله آن میتوان درجهای که یک متغیر به متغیر دیگر، از نظر خطی، مرتبط است اندازه گیری کرد. همبستگی را معمولاً با تحلیل رگرسیون به کار میبرند. همبستگی معیاری است که برای تعیین میزان ارتباط دو متغیر استفاده میشود. در همبستگی درباره دو معیار بحث میشود: ضریب همبستگی و ضریب تعیین (آذر و مؤمنی،١٣۸۹)
۳-۱۲-۲ ضریب تعیین
ضریب تعیین مهمترین معیاری است که با آن میتوان رابطه خطی بین دو متغیر x و y را توضیح داد. ضریب تعیین با r² نشان داده میشود. این مقدار همیشه بین ۰ تا ۱ است. اگر ١ r²= باشد نشان میدهد که خط رگرسیون توانسته است تغییرات y را به تغییرات متغیر x نسبت دهد. اگر ۰ r²=باشد، باشد نشان میدهد که خط رگرسیون نتوانسته است تغییرات y را به تغییرات متغیر x نسبت دهد. مقادیر دیگر بین این دو حد قرار میگیرند. برای مثال، وقتی ضریب همبستگی r= 0.80 باشد، ضریب تعیین ۰٫۶۴ r²=است؛یعنی ۶۴ درصد از تغییرات y ناشی از تغییرات x است. بنابراین ضریب تعیین نسبت به ضریب همبستگی معیار گویاتری است.