چشم انداز مشترک
۵۰
۶۴۱/۰
یادگیری تیمی
۵۰
۶۰۹/۰
تفکر سیستمی
۵۰
۶۰۹/۰
درگیری شغلی
۵۰
۷۶۰/۰
نوآوری سازمانی
۵۰
۸۶۰/۰
۳-۷) روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها:
برای تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش از شاخصهای آمار توصیفی همچون جدول، فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار و روش های آمار استنباطی همچون آزمون t تک گروهی و آزمون t برای گروه های مستقل، تحلیل واریانس یکطرفه، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده گردید و همچنین برای محاسبات و تحلیلهای آماری از رایانه و نرم افزار SPSS نسخه ۱۶ استفاده شده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
آزمون کالموگروف – اسمیرونوف:
هدف از به کارگیری این آزمون این است که مشخص شود آیا توزیع داده ها از وضعیّت نرمال برخوردارند یا نه؟
آزمون ضریب همبستگی پیرسون:
هدف از به کارگیری این آزمون بررسی رابطه بین دو یا چند متغیر است و با توّجه به آن که داده ها دارای مقیاس پیوسته ( فاصله ای ) می باشند و توزیع داده نرمال می باشد، از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
آزمون Tتک گروهی:
به منظور سنجش میانگین وضعیّت یادگیری سازمانی، درگیری شغلی و نوآوری سازمانی و مقایسهی آن با میانگین فرضی از این آزمون استفاده شده است.
آزمون T برای گروه های مستقل:
هدف از به کارگیری این آزمون ها مقایسهی میانگین های مربوط به دو جامعه می باشد. از این آزمون به منظور مقایسهی میانگین متغیرهای پژوهش از دیدگاه دبیران با توجه به جنسیّت آن ها استفاده شده است.
آزمون تحلیل واریانس یک طرفه:
هدف از به کارگیری این آزمون مقایسهی دو یا بیش از دو میانگین است تا مشخص نماید که تفاوت های مشاهده شده بین میانگین ها، حاصل عمل شانس است یا تأثیر عمل آزمایش( دلاور، ۱۳۸۳: ۲۴۰). از این آزمون به منظور مقایسهی میانگین متغیرهای پژوهش با توجه به سن، تحصیلات و سابقهی خدمت دبیران استفاده شده است.
تحلیل رگرسیون چند متغیره:
به منظور پیش بینی متغیرهای وابستهی پژوهش ( درگیری شغلی و نوآوری سازمانی) از روی مؤلفه های متغیر ملاک یا پیش بین ( یادگیری سازمانی) از این آزمون استفاده شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
۴-۱) مقدمه:
تجزیه و تحلیل فرایندی از روش علمی است که به عنوان یکی از پایه های اصلی در هر پژوهشی به شمار می رود (دلاور، ۱۳۸۵ :۲۹۱).
در این فصل از پژوهش با بهره گرفتن از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی مناسب، داده های جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در سه بخش اطلاعات جمعیّت شناختی نمونه مورد مطالعه، تحلیل سؤالات و تحلیل فرضیه های پژوهش، اطّلاعات به دست آمده ارائه میگردد.
۲-۴) توصیف یافته های تحقیق:
۴-۲-۱) توصیف مشخصات جمعیت شناختی نمونه موردمطالعه:
جنسیت نمونه مورد مطالعه:
جدول ۱-۴- فراوانی و درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک جنس: